Aktiviteter og oplevelser

Årets gang

Udover den daglige skolegang med fagene laver vi mange andre ting både i og uden for skoletiden.

Festlig fredag:

• En fredag i hver måned har vi Festlig Fredag, hvor vi spiser sammen. Her skriftes klasserne til at hjælpe med borddækning, servering og oprydning.

Store Badedag.

• I løbet af vinteren har vi nogle dage, hvor alle klasserne tager i svømmehallen sammen.

Fællessamling

• Vi har i hver uge fællessamlinger med oplæg, sang og fortælling.

Lejrskoler

• Hvert andet år er de ældste elever på lejrskole

Sommermarked

• Hvert år i august afholder skolen i samarbejde med foreningerne et sommermarked med boder og fællesspisning.

Halloween

• I skolen fejrer vi halloween – elevrådet er med til at bestemme, hvordan det skal afholdes.

Julemarked

• Skolen afholder i samarbejde med de lokale spejdere julemarked. Her producerer eleverne selv produkter, som de sælger. Der er boder og værksteder for hele familien.

Fælles julefrokost og kirkegang

• Den sidste dag inden juleferien går vi i kirke sammen med børnehaven. Bagefter spiser vi fælles julefrokost og danser om juletræet inden vi ønsker hinanden en glædelig jul.

Fastelavn

• Sammen med børnehaven slår vi katten af tønden og spiser fastelavnsboller sammen

Plantemarked

• I foråret begynder eleverne at så og prikle til forårets plantemarked, hvor der også er fællesspisning på programmet.