Om os

Børnenes fritid

I SFOen mener vi, at det er vigtigt at huske, at børnene er hos os i deres fritid.
Det er derfor vigtigt, at børnene er med til at bestemme, hvad vi skal lave.

Børn er meget forskellige, og vi prøver efter bedste evne, at sammensætte et program i hverdagen, der tilgodeser alle.

I vores SFO kan vi godt lide at være ude under åben himmel – vejret er ingen hindring – det kræver blot den rigtige påklædning.
De fleste ting som man kan lave inde, kan man nemlig også lave ude!

Vi elsker at være aktive, men vi er også super kreative, og så er vi gode til at hygge.
Vi kan godt lide traditioner, og i løbet af året er det da også en selvfølge, at vi holder julefrokost, fastelavn og følger årets gang.

Hvis vi hjælper hinanden, bliver hverdagen meget nemmere for os alle. Her er lidt praktisk info til jer:

Det er vigtigt, at I som forældre meddeler, hvis jeres barn ikke kommer i sfo.

Send os en sms eller giv en besked herom til kontoret eller lærerværelset.

Når man henter sit barn, er det vigtigt, at barnet/I husker at sige farvel, så vi kan holde styr på hvem der er her.

Sørg altid for at jeres barn har skiftetøj med. Vi er ude i al slags vejr, og her hos os må man også gerne blive beskidt.

Er det sommer, vil vi gerne smøre jeres børn med solcreme, men husk selv at gøre det fra morgenen af.

Vi serverer eftermiddagsmad ved 14-tiden. Vi laver bålmad, bager i køkkenet, og ellers står den på rugbrød/boller.

Husk at holde øje med vores månedsplan. Nogle gange drager vi afsted på tur.

Vi meddeler på SFOens dør, hvor vi går hen, og ellers kan man træffe os på mobilen, hvis man har brug for at kontakte os.