Menu
Udover vi står mål med Undervisningsministeriets Fælles Mål, bestræber vi os på at skabe en varierende og spændende undervisning for eleverne i dagligdagen. Derfor lægger vi vægt på:
Klasseledelse og differentiering
På Resen Friskole tror vi på, at en struktureret og forudsigelig skoledag er med til at skabe en tryg skoledag, hvor alle ses og høres. Derfor arbejder vi med Forventningsbaseret klasseledelse, så eleverne altid ved, hvad der skal ske for dagen. Vi oplever, at dette giver en helt specielt og rar ro i klasserne, og det fremmer det gode samarbejde og overskud hos eleverne til at lære og hjælpe hinanden.
I og med at vi samlæser i klasserne, opleverne eleverne også, at de ikke nødvendigvis arbejder med de samme bøger og aktiviteter i timen. Nogle laver måske noget sammen i en lille gruppe imens andre læser sammen med læreren, og andre sidder og arbejder selv. Vi arbejder ud fra formlen:
Temadage
Flere gange om året har vi 2-3 sammenhængende dage, hvor vi arbejder med et bestemt tema, og hvor der er mulighed for ekstra fordybelse. Det kan være omkring et historisk emne, et naturvidenskabeligt eller måske noget der har med sundhed eller kroppen at gøre. Temadagene tilrettelægges af lærerne, og ofte arbejdes der på tværs af klasser og fag.
Fagdage
Vi har cirka en gang i måneden en fagdag, hvor en dag tilrettelægges, så man arbejder i et bestemt fag hele dagen.
Se Fælles Mål og læseplaner for alle fagene her:
[forminator_form id=”282″]
Resen Friskole og Naturbørnehave er en skole med fokus på fællesskab, tryghed og respekt for det.
© | Resen Friskole | 2023