Praktisk

Hverdagen

Hverdagen:

Vi åbner kl. 06.15 og på det tidspunkt nyder vi en stille morgen med morgenmad for de fremmødte børn, der ikke har spist hjemmefra.

Aflevering

Det er en selvfølge for os, at vi hver dag får sagt ordentlig goddag og farvel til alle børn og deres forældre.

Når dit barn kommer om morgenen skal de føle sig velkommen.

Børn har forskellige behov – nogle siger selv farvel, mens andre har brug for lidt hjælp og omsorg. Vi vinker gerne med jeres børn, og får dem sat godt i gang med dagen.

Det er godt, hvis jeres barn kommer så de er klar til at deltage i dagens aktiviteter, der starter ved 9 tiden. Hvis I kommer senere, eller holder fri, vil vi gerne vide besked.

Det er ligeledes i afleverings situationen at vigtige beskeder kan gives og ved afhentningen vil vi fortælle, hvordan barnets dag er gået.

Hvis jeres barn bliver hentet af en anden, er det vigtigt at give besked om dette.

Ved afhentning om fredagen, bedes I tømme jeres barns garderobe, så der kan blive gjort rent.

Frugt

Hver dag omkring kl. 9 spiser vi frugt sammen, det betales af børnehaven og der er oftest 3 forskellige slags

Eftermiddagsmad + mælk.

Forældrene skiftes til at medbringe eftermiddagsmad + mælk til 2 dage af gangen. Det kan være rugbrød, knækbrød, pølsehorn , yoghurt og måske en enkelt gang kage om fredagen. Der er intet krav om hvilken mælk det skal være.

Madpakker:

Når børnene kommer om morgenen skal madpakken og drikkedunken sættes i køleskabet. Vi spiser ved 11.00 tiden og vi har faste pladser når vi spiser indenfor.

Rigtig mange dage om året spiser vi udendørs – vi har både overdækket terrasse og fine spisekroge samt bord og bænke sæt til rådighed.

Mens vi spiser er der helt ro i 20 minutter, dette synliggøres ved på en time-timer. Dette giver en dejlig ro og fordybelse til at spise og smage på sin mad.

Børnene er med til at gøre klar og er også med til oprydningen.

Maddag: Hver tirsdag kommer 2 lokale Bedster og laver enten salat eller smør selv dag. Hver barn medbringer mad til det fælles bord, der hænges en seddel op ugen inden, så man selv kan skrive sig på.

Fødselsdag

Hver måned bliver der afholdt fælles fødselsdag for månedens fødselsdagsbørn. De børn der har haft fødselsdag, medbringer noget til ”festen”, det kan være kage, slik, is eller frugt.

Børnehaven laver en gave til fødselsdagsbarnet fra hele børnehaven.

Hoppeline

I Resen Naturbørnehave arbejder vi med Hoppeline, som er med til at gøre leg og bevægelse til en naturlig del af vores hverdag. Ser her, hvordan vi bruger Hoppeline.

Legetøj

Det kan være rart at have sit eget legetøj med, MEN…det kan også give anledning til konflikter. Derfor har vi én dag om måneden legetøjsdag og alle er velkomne til at medbringe sit eget legetøj – på eget ansvar.

Traditioner

Året har sin gang, med skiftende årstider og højtider. Vi elsker traditioner.

Fastelavn, påske, sommerfest, høstfest, gæste-bedstedag, motionsdag, halloween, og jul.

Vi elsker forberedelserne – og giver os god tid til at fordybe os i det vi laver.

Tøj

Jeres barn skal have godt med skiftetøj med i børnehave.

Hos os er vejret ingen hindring for at komme ud, det kræver bare den rigtige påklædning.

HUSK-tøj der passer til årstiden.

En god flyverdragt, handsker/luffer, hat/elefanthue og vandtættestøvler er nødvendigt om vinteren…

Regntøj, termotøj og gummistøvler er nødvendigt hele året rundt.

Medbring evt. hjemmesko til indendørs brug.

Sygdom
Desværre sker det jo, at jeres barn bliver syg.

Børnehaven modtager ikke syge børn. Det er vigtigt at I ringer og informerer os ved sygdom. Naturbørnehavens telefonnummer er: 24201825

Bliver jeres barn syg, mens det er i børnehaven, vil I som forældre blive kontaktet, så jeres barn kan komme hjem og blive frisk igen.

Giv altid besked, hvis I får nyt tlf-nummer, skifter arbejde eller lignende. Det er vigtigt, vi kan få fat I jer.

Eftermiddagssøvn:

Har dit barn brug for at sove til middag er der også mulighed for det. I skal selv medbringe dyne, pude og sovedyr. Vi har madrasser  og lagner.

Forældresamarbejdet
Når jeres barn skal starte i vores børnehave, er det rigtig vigtigt for os, at vi lærer hinanden godt at kende. Dialogen skal danne rammen for det gode samarbejde.

Vi tilbyder en opstart samtale inden barnets start, en samtale efter ca.3 måneder, hvor vi snakker om, hvordan jeres barn trives, og så tilbydes der igen en samtale inden skolestart.

Vi afholder et forældremøde 1 gang om året. Vi tager gerne imod både ris og ros, undren sig og nye ideer.

Forældrerådet
Børnehaven har et forældreråd. Forældrerådet er med til at diskutere, hvad der skal ske i børnehaven, og de giver en hånd med ved forskellige arrangementer.

Forældrerådet bliver valgt på vores årlige forældremøde.

Kontakt os

[forminator_form id=”282″]